Anasayfa > Sıkça Sorulan Sorular
Dijital pazarlama ve reklamlar için ne kadar bütçe gerekli ?
Google reklam bütçesinin herhangi bir alt limiti veya üst limiti yoktur. Arama sonuçlarındaki sıralama açık arttırma usulü ile çalışır, tıklama başına en üst teklifi veren internet sitesi birinci sırada yer alır. Ancak tek etken bu değildir, sitenizin SEO kalitesi sıralamayı etkileyen en önemli etkenlerdendir. Sektördeki değişkenler, sitenin SEO kalitesi, negatif anahtar kelimeler vb. ayarlar kontrol edilip düzenlenene kadar günlük düşük bütçe ile başlanmasını. Reklamlardan gelen gelir/kar oranına göre bütçenin yükseltilmesini öneririz.
Google ne zaman ödeme alır ?
Google reklam bütçenizden ödeme alırken tıklamaları göz önünde bulundurur. Reklamınız arama sonuçlarında görüntülendiğinde değil, reklamınıza tıklayıp sitenize yönlendirildiğinde ödeme alır. Ancak Youtube veya Görüntülü Reklam Ağında GBM (Gösterim Başına Maliyet) teklif stratejisi ile hedefleme yapılabilir. Genelde marka bilinirliği içindir, daha fazla kullanıcının reklamı izlemesi hedeflenir.
Dijital pazarlama alanında uzmanlığınız nedir ?
Danışmanlarımız, farklı sektörlerde dijital kampanya stratejileri üreterek işletmelerin dijital gelir elde etmelerini sağlamışlar. Uzmanlıklarını ise resmi Google sertifika programında başarılı tescil etmişlerdir. Digidrom'un sahip olduğu sertifikaları görüntülemek için "Hakkımızda" sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Skillshop sertifikaları nedir ?
Skillshop, Google'ın resmi sertifika programıdır. Dijital reklam uzmanları, becerilerini kanıtlamak için bu platformda online sınavlardan geçer puan alarak sertifika almaya hak kazanırlar. Tüm işletmeler için Skillshop sertifikalı uzmanlarla çalışılmasını öneririz. Ajans veya uzman ile ön görüşme esnasında Skillshop (Accredible Profili) sayfasını görmek istediğinizi belirtebilirsiniz.
Neden E-Danışmanlardan destek almalıyım ?
Google Ads'te; kampanya ayarları, teklif stratejileri, anahtar kelime çeşitleri gibi bir çok kişiselleştirilebilir özelliklik bulunmaktadır. Bu özellikler sektörel olarak, her işletme için ayrı ayrı analiz edilmeli. Standart özelliklere sahip bir dijital reklam beklediğiniz etkiyi sağlayamamakla beraber reklam bütçenizin alakasız veya zamansız tıklamalara harcanmasına neden olur.
Digidrom danışmanlığı için ne kadar ödeme yapmalıyım ?
Digidrom danışmanlık ücreti, işletmenin ihtiyaç duyduğu hizmete göre değişkenlik göstermektedir. Mevcut paketlerimiz için Hizmet Paketleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Eğer internet siteniz veya e-ticaret siteniz yok ise İletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nedir ?
Arama motoru optimizasyonu, arama motorlarının internet sitemizin içeriğini daha iyi anlaması veya e-ticaret sitemizdeki ürünleri, özellikleri ile beraber arama sonuçlarından gösterilmesini sağlamak için yapılan çalışmadır. Google başta olmak üzere arama motorlarına vereceğimiz bilgiler ile organik olarak (Ücretsiz) daha fazla ziyaretçi hedeflenir.
Tıklama Başına Maaliyet (TBM) Nedir ?
Tıklama Başına Maaliyet, Google Ads'de reklam tıklanmasına ödenen tutarı temsil eder. Anahtar kelime için harcanan bütçe, tıklama sayısına bölünerek bulunur. Örneğin, 1 haftalık zaman dilimi anahtar kelimeniz 90 TL'lik reklam bütçesi harcadı ve aynı zaman dilimi içerisinde anahtar kelimeniz 30 tıklama aldı. TBM'niz 3 TL'dir.
Görüntüleme Başına Maaliyet (GBM) Nedir ?
Görüntüleme Başına Maaliyet, dijital reklamınızın her görüntülenmesinde ödediğiniz tutarı temsil eder. Bazı reklam stratejilerinde (Özellikle Video Reklamlarda) reklamınızın tıklanmasını değil görüntülenmesini hedeflenir. Marka bilinirliği veya ürün satışa çıkmadan önce müşteri algısını güçlendirmek amaçlı GBM teklif stratejisi kullanılabilir.